2007. október 7., vasárnap

Morzsás paradicsom és kecskesajt & Kecskesajtos saláta

Morzsás paradicsom és kecskesajt névre hallgató étket készítettem a napokban ebédre.
A címke tanúsága szerinti „eredeti görög” kecskesajtból azonban maradt egy kevéske, így kétszer is ízletes salátavacsora kerekedett belőle (egyszer madársaláta, a másik alkalommal rukkola volt az alap).

A receptek:

Morzsás paradicsom és kecskesajt

Hozzávalók: (1 adaghoz)
kb. 250 gramm érett paradicsom, lehetőleg vegyes fajták és koktélparadicsom is legyen közöttük
1 – ½ 1 evőkanál olivaolaj
50-60 gramm kecskesajt
kb. 15 gramm fenyőmag
kb. 50 gramm friss fehérkenyér – morzsa
kb. 15 gramm frissen reszelt parmezán sajt

Elkészítés:
Daraboljuk fel a paradicsomot, de a koktélparadicsomot hagyjuk egészben.
Serpenyőben melegítsük meg kb. az olivaolaj felét, tegyük bele a paradicsomdarabokat, sózzuk meg és időnként megkeverve kb. 5-10 perc alatt pároljuk puhára. Vegyük le a tűzről és keverjük bele a koktélparadicsomot.
Merjük a paradicsom felét tűzálló tálba, morzsoljuk rá a kecskesajt felét, majd a maradék paradicsom és sajt következik.
Hevítsük fel a maradék olivaolajat egy serpenyőben, és enyhén pirítsuk meg a fenyőmagot és a zsemlemorzsát. Vegyük le a tűzről és keverjük bele a parmezán sajt felét. Egyenletesen simítsuk a sajtos paradicsomra, a maradék parmezánt hintsük a tetejére. Előmelegített sütőben süssük 20-25 perc alatt aranyszínűre. Zöldsalátával vagy zöldséggel tálaljuk.

Forrás: 101 Vegetáriánus étel – GoodFood Magazine BBC

Az eredeti recept apró változtatással készült: nem volt itthon épp koktélparadicsom, ez a hozzávaló így kimaradt. Helyette viszont a paradicsomos ragu kapott pár szem apró kockára vágott olajban eltett szárított paradicsomot, ami határozottan jót tett a végeredménynek! :-)







Kecskesajtos saláta

Hozzávalók: (1 adaghoz)
kisebb mennyiségű saláta vagy salátakeverék (pl. madársaláta, rukkola)
4-5 szem nagyobbacska koktélparadicsom
uborkaszeletek
6-8 szem fekete olajbogyó
5-6 dkg kecskesajt
3 mokkáskanál extra szűz olíaolaj
fűszerkeverék (nálam: Kotányi fűszermalom – olaszos változat)

Elkészítés:
A rukkola szárait lecsipkedtem, a leveleket alaposan megmostam, majd tálba tettem.
Szintén alapos mosást követően a koktélparadicsomokat félbe vágtam, a hűtőben fellelt kígyóuborkából uborkagyaluval vékony szeleteket nyertem. Az olajbogyókat 3-3 pici karikára vagdostam. A paradicsom, az uborka és a pici fekete karikák is tálba kerültek (néhány apró feketeséget félretettem a díszítéshez).
Egy kis tálkában összekevertem az olívaolajat jelentős mennyiségű fűszerkeverékkel. (A dressingbe jöhet még pár csepp citromlé is – ki hogyan szereti. Konkrét esetben citrom épp nem volt itthon.)
A fűszeres olaj egyharmadát a salátára, a maradékot a felaprított zöldségekre csorgattam, s vigyázva, de alaposan mindkét tál tartalmát összekevertem.
Ezután már csak az összeállítás maradt hátra.
Elővettem egy tányért, melyből elköltöm majd készülő vacsorámat. Megágyaztam a rukkolával, majd erre jött a paris-ubis-olajbogyós mix. Tetejére morzsoltam a kecskesajtot, majd a hófehér morzsák is kaptak egy-két tekerésnyit a frissen őrölt fűszerkeverékből. Végül a kész saláta tetején elrendezgettem a félretett olajbogyó-darabkákat.
Egy órát töltött a hűtőben.
Frissen kisült magos házi kenyérrel fogyasztottam, de finom pirítóssal is.


Nincsenek megjegyzések: