2007. december 31., hétfő

60.

60. születésnap.
Anyu tegnap 60 éves lett.

A kerek évforduló alkalmából igyekeztem kitenni magamért, s gondoskodni arról, hogy minden a lehető legjobb legyen – gasztrotéren is…
A család visszajelzése alapján ez nem is sikerült olyan rosszul… :-)

Az ünnepi étkek elkészítését tehát – természetesen :-) - én vállaltam magamra.
A menü a következő volt: brokkoli krémleves pirított mandulával, Magyaróvári szelet (nekem Magyaróvári szejtánszelet) és Lyoni gesztenyetorta.
Bevallom, leginkább a torta miatt izgultam, ugyanis most debütált. A család azonban élvezettel fogyasztotta, így közzé is teszem a receptet. A Mindmegettén leltem rá, s ami rendkívül szimpatikussá tette: nagyon egyszerű elkészíteni, nem tartalmaz hozzáadott cukrot és lisztet, no és persze az, hogy francia édességről van szó… :-)

Lyoni gesztenyetorta

Hozzávalók (16 szelethez)
40 dkg gesztenyemassza
3 tojás
7 dkg vaj
3-4 evőkanál rum
1 csomag (bourbon) vaníliáscukor

A tetejére: étcsokoládé-öntet.
Hozzá: édes tejszínhab.

Elkészítés:
A gesztenyemasszát habosra keverem a puha vajjal, majd a tojássárgájákkal. Belekeverem a rumot. Kemény habbá verem a tojásfehérjéket, beleszórom a borbon vaníláscukrot és addig verem a robotgéppel, amíg ismét kemény tojáshabot kapok. A habnak kb. egyharmadát határozott mozdulatokkal a gesztenyés masszába dolgozom, hogy lazább textúrájú legyen. A maradék tojáshabot azonban már nagy, széles, lágy, óvatos mozdulatokkal forgatom a masszába.
Sütőpapírral bélelt vagy vajazott, lisztezett tortaformába simítom a krémes rumos-gesztenyés elegyet, s kb. 180-200 fokon 30-35 perc alatt megsütöm. Pici hűlés után tortástálra borítom, s hagyom teljesen kihűlni.
Ha ez megtörtént, étcsoki-öntettel vonom be a torta tetejét. Dr. Oetker-féle étcsokoládé öntetet használtam: nagyon egyszerű vele dolgozni és hamar szilárdul.
Édes – vaníliás porcukorral felvert – tejszínhabbal tálalom.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszönöm az ajándékot (nagyon szép, ilyet cak egyszer lehet kapni és csak most) és a torta is nagyon finom vot.
A