2007. december 20., csütörtök

Multikulti villámvacsi

Avagy picipizza pitából.
Multikulti, hiszen közel-keleti – arab – görög lepénykenyerér olaszosan elkészítve.
Villám, hiszen tényleg nagyon hamar megvan. Így nem csak vacsira, de tízóraira, uzsonnára, s talán még ebédre is kitűnő. De akár vendégváró falat is lehet belőle. Nagyszerű azokra az esetekre, ha az ember lányának nincs igazán ötlete, de úgy enne valami meleget, de akkor is ha váratlanul toppan be egy kedves ismerős. Szerintem gyerekek körében is biztos siker! S ami még a lényeg: az elkészült minipizza nagyon kis aranyos és mutatós… :-)

Számomra maga az ötlet az, ami – az ízén és a végtelen számú variációs lehetőségen túlmenően – igazán nagyszerűvé teszi ezt az ételt.
Az ötlet azonban – sajnálatomra – nem az enyém. Kati barátnőm nővérétől származik. Ezúton is szeretnék köszöntet mondani érte, biztosan gyakran falatozom majd az arab-olasz, … ööö olasz-arab finomságból… :-)

Picipizza pitából

Hozzávalók: (1 picipizzához)
1 pita
1 közepes paradicsom
5-6 szem fekete olajbogyó
1 db 10 dkg-os mozzarellagolyó
kevés paradicsompüré, passzírozott paradicsom vagy ketchup
kb. ½ mokkáskanál szárított oregánó vagy bazsalikom vagy mindkettő
kevés frissen őrölt bors

olaszos fűszerkeverék (pl Kotányi malom)

Elkészítés:
Én „party grill” névre hallgató ősrégi csodamasinánkban készítettem, de az előmelegített sütő is tökéletes.
Szóval, beüzemelem az apró grillsütőt vagy előmelegítem a sütőt.
Mikor a kellő hőfokot elérte, egyik oldalán enyhén aranyszínűre pirítom a pitát.
Amíg ezek a műveletek megtörténnek, előkészítem a többi hozzávalót.
Fűszeres paradicsomszószt készítek. A pürés állagú paradicsomot (most pl. ketchupöt használtam) összekeverem az oregánóval és/vagy bazsalikommal és egy kevés frissen őrölt borssal. A paradicsomot megmosom, leöblítem és vékony karikákra szelem. (Meg is lehet hámozni, de szerintem abszolút nem probléma, ha ez elmarad..) A mozzarellagolyóbist szintén vékony szeletekre vágom. Az olajbogyeszokat elharmadolom.
Most már tényleg csak a gyors összeállítás marad hátra.
A pita nem pirult oldalát megkenem a fűszeres paradicsommal, majd beborítom a paradicsomkarikákkal. Sózom. A paradicsomszeletekeket - 5-6 kis mélyfekete karika kivételével – az olajbogyóval megszórom. A vékonyan felszeletelt mozzarellával az egészet beborítom. Utolsó simításként csinosan elrendezgetem a hófehér szeletkék tetején a félretett olajbogyódarabkákat és olaszos fűszerkeveréket (én Kotányi malom frissen őrölhető fűszerkeveréket használok – ez is tartalmaz pici tengeri sót) őrölök rá.
Az ily módon előállott minipizzát visszadugom a minigrillbe/sütőbe, s ha a sajt megolvadt, s aranyszínű kis hólyagocskák kezdik borítani a tetejét (ez nem tart tovább olyan 5-10 percnél), el is készült a remek eledel.

Nincsenek megjegyzések: