2008. október 4., szombat

Kecskesajtos padlizsán paradicsomsalátával

A padlizsán nagy kedvencem.
Legfőképpen azt kedvelem benne, hogy hihetetlenül sokféle és egészen különleges ízvilágú étel állítható elő belőle – egészen rövid idő alatt.

Egy hét közepi fárasztó nap után hazaesve, egy óra alatt kétféle ételt készítettem el a hűtőben csücsülő duci lila zöldségből, s az időkeretbe még egy sali is belefért. Mindez persze korántsem engem, annál inkább padlizsán őnagyságát dicséri. A gyorsaság nem erősségem, de ha mindez még nekem is ment egy óra alatt… :-)

Szóval, legelőször is szeletekre vágtam a padlizsánt, besóztam állni hagytam.
Gyorsan összedobtam a paradicsomsalit, s ment is a hűtőbe, hogy az ízei kissé összeérjenek.
Miután a – kb. 1 centi vastagra vágott, a sótól „megizzadt” - padlizsánszeleteket papírtörlővel kissé kinyomkodtam, s megtörölgettem, a törökparadicsom egyik feléből Siccike padlizsános-szezámos tésztáját készítettem el.
Amíg a tészta főtt, s a rákerülő padlizsánkockák párolódtak, a kecskesajtos padlizsán is gyönyörűségesre, s omlósan puhára, de azért még kellemesen roppanósra sült a grillsütőben.
Az elkészült tésztát, mikrózható edénybe szedtem, s egy szójajoghurt társaságában másnap beszállítottam a munkahelyemre. S ebédidőben elfalatoztam… nyammm!
A kecskesajtos padlizsánt pedig a grillből kiszedve, azon frissében a paradicsomsalátával egyetemben elköltöttem vacsorára.

Kecskesajtos padlizsán

(Az eredeti ötlet a BBC GoodFood Magazine 101 vegetáriánus étel című könyvéből származik.)


Hozzávalók: (2 kisebb vagy 1 nagyobb adaghoz)
1 közepes padlizsán hosszában kettévágva
pici olaj (bio repcét használok)
fűszeres paradicsomkrém (én
a Vitafood bio ketchupjét használtam)
apróra vágott friss bazsalikom (fagyasztottat használtam)
4-5 dkg friss kecskesajt vékony szeletekre vágva
só (himalaya-t használok)
frissen őrölt bors

Elkészítés:
A padlizsánfeleket (ha túl duci a zöldség, a feleket mégegyszer félbe vágom) besózom, s legalább egy fél órát állni hagyom. Papírtörlő között kinyomkodom.
A fél törökparadicsomokat/padlizsánszeleteket megkenem egy kevés olajjal, nagyon picit sózom, tekerek rá borsot, s vékonyan kiolajozott tepsire fektetve sütőben vagy pedig grillen majdnem teljesen puhára sütöm. Ez kb. 20-25 percig tart.
Ezután a lila szegélyű szeletkéket/padlizsánfeleket vékonyan megkenem paradicsomkrémmel, bőven megszórom apróra vágott bazsalikommal, s beborítom kekcskesajtszeletekkel.
Mehetnek is vissza a sütőbe vagy a grillbe, ahol addig sütöm, amíg tetejükön a sajt buborékosodni kezd.
Azonnal, forrón tálalom.


Paradicsomsaláta

Hozzávalók: - személyenként
2 közepes paradicsom (ezúttal picike lucullus paradicsomokat használtam, azokból simán mehet fejenként 3-4)
apróra vágott snidling
extra szűz olivaolaj
citromlé

frissen őrölt bors

Elkészítés:
A paradicsomokat leöblítem, megtörölgetem, vékony karikákra szelem.
Egy tál (esetleg több „egyszemélyes” tálka) alját kirakom paradicsomszeletekkel, s megszórom őket kevés apróra vágott snidlinggel, majd megint egy réteg paradicsom, snidling, s végül paradicsom következik.
Nyakon öntöm a kevés olivaolajból, pár csepp citromléből, picike vízből készült sózott, borsozott öntettel (az öntet összetevőit illetően nem adok meg mennyiségeket – ez tényleg ízlés dolga, mennyire legyen savanyú, híg stb.), a tetejét díszítésként megszórom még egy kevés snidlinggel, s tálalásig lefedve a hűtőbe költöztetem.


Nincsenek megjegyzések: