2008. október 31., péntek

Kagylók a tengerpart homokjában

Egy rendkívül egyszerűen és gyorsan kivitelezhető, ám de nagyon kedves és jópofa ötletet szeretnék megosztani, amit a Vegan Lunch Box blogban olvastam. (Siccike hívta fel a figyelmemet erre a blogra, s azóta lelkes olvasója vagyok: eszméletlen jó és izgalmas, ugyanakkor kedves és praktikus ötletek vannak benne!)
Az amerikai blogszerző hölgy kisfiának ebédes doboza rejtette a Seashells in the Sand névre hallgató csemegét.
S hogy mi ez?

Aprócska kagylótészták kuszkusszal összeforgatva! :-)

Nálam annyival „extrább” kicsit a dolog, hogy háromszínű – paradicsommal és spenóttal színezett kis tengerigyümölcsök is találhatók a fehér kagylócskák között – bio tönköly kagylótésztából készítettem el, így ha lehet, talán még mutatósabb lett az eredmény.
A (bio) kuszkuszt kevés bio repceolajon megpirítottam, majd felöntöttem 2,5-szeres mennyiségű forró vízzel, s kb. 10 percig lefedve állni hagytam. Ezalatt bő sós vízben a színes kagylók is puhára főttek. A tésztát leszűrtem, óvatosanösszekevertem a kuszkusszal, ízlés szerint sóztam.
Most épp Chili & Vanilia csicseriborsó paprikásához tálaltam köretként, de egy jó salátával, párolt vagy pirított zöldségekkel szerintem „önállóan” is megállja a helyét.
Vega és nem vega gyerkőcöknek és – magamból kiindulva, bár mondjuk én a betűtésztáért is odavagyok, s ma láttam teljes kiőrlésű tönköly változatban! - felnőtteknek egyaránt nagyszerű falatoznivaló…! :-)

2 megjegyzés:

Dia írta...

De jó!!! Nagyon ötletes!

Adéle írta...

Dia!

Szerintem is.
Remélem, minél előbb kipróbálod!

:-)

Adéle