2008. február 10., vasárnap

Szupergyors házi müzli

Nem is emlékszem, mikor vettem utoljára készen kapható, bolti müzlit… no, nem mintha a jövőben valami hasonlót terveznék… :-)
Reggeli müzlim is immár jó ideje azok közé a – nap, mint nap fogyasztott - falatoznivalók közé tartozik, amiket én magam keverek, készítek el.
Korábbi bejegyzésemben írtam már a házi müzli „előnyeiről”, s hogy a reggeli csemegét miért itthon készítem, no meg nagy-nagy lelkesedéssel szóltam Chili&Vanília pirított ropogós müzlijéről, melyet azóta már többször is, némileg más aszalt gyümölcs – olajos mag variációban, előállítottam.

Következzen most egy kissé „natúrabb”, tényleg pár perc alatt összedobható verzió, melyet a hétvégén ötlöttem ki, s az elgondolást tett követte.
Reményeim szerint ízletes s egészséges társa lesz a reggelire eszegetett joghurtnak… :-)

Ennyi az egész…

Szupergyors házi müzli

Hozzávalók: (egy kb. ½ kg-os adaghoz)
25 dkg pehelymix (búzapehely, rozspehely, árpapehely és zabpehely keveréke)
10 dkg mazsola
10 dkg száraz serpenyőben megpirított, majd durvára tört mogyoró
2 evőkanál lenmag
1 púpos evőkanál kókuszreszelék

Elkészítés:
Fentebb felsorolt hozzávalókat alaposan összekeverem. :-)
Fémdobozban és/vagy befőttesüvegben tárolom.
Persze itt is végtelen számú variáció elképzelhető annak függvényében, hogy milyen aszalványokat, magokat pakolunk a müzlibe.

Nincsenek megjegyzések: