2008. február 17., vasárnap

Kis esti kényeztetés

Ha étlapra tenném - kissé fellengzősen - a következő nevet adnám neki: shiitake gomba pástétomos teljes kiőrlésű rozskenyér szeletek sajttal sütve koktélparadicsom-ágyon…
Az ízélmény egyenes arányban, az elkészítési idő és munkafolyamat viszont fordított arányban áll e vacsoraétel elnevezésének bonyolultságával… :-)

Az ötletet egy viszonylag felkapott budapesti kávézóban elköltött vacsora adta.
Tulajdonképpen melegszendvicsről volt szó: barna kenyérszeleteken gombapástétom és kellemesen ráolvadt sajt csücsült, kisebb mennyiségű paradicsomsaláta társaságában. Maradjunk annyiban, nem túl visszafogott árért…
Akkor és ott nagyon ízlett az étel, de nem sokkal azután el is felejtettem. Az egész estéből csak arra a kellemes beszélgetésre emlékeztem, melynek aláfestéséül az imént leírt fogás szolgált.
Pár nappal ezelőtt azonban ismét eszembe jutott, s rögtön azután jött a felismerés: ezt én itthon is meg tudom csinálni!!!
Bevallom, a fini vacsi „készételekből” készült, de mentségemre legyen mondva: csupa egészséges finomságból! :-)
Igazi villámkényeztetés egy fárasztó nap után… :-)

Hogyan csináltam?
Magas rosttartalmú teljes kiőrlésű korpás rozskenyérszeleteket (a Mestemacher cég terméke, zúzott rozsmagon, rozsliszten, vizen, búzakorpán, zabroston, són és élesztőn kívül mást nem tartalmaz. Egész bejött, persze nem olyan jó, mint az a kenyér, amit itthon sütök :-D.) megkentem shiitake gombás növényi pástétommal. Szóban forgó pástétom mindenképp megérdemel egy önálló mondatot: a Vireco nevű cég termékéről van szó. Többféle ízben gyártanak növényi pástétomokat, vagdaltakat s egyéb növényi termékeket, én személy szerint nagyon kedvelem őket, ráadásul hosszan eltarthatók, így mindig tartok itthon belőlük.
Szóval, rozskenyér, gombapástétom, rá vékonyan trappista sajtszeletek és irány a party-grill.
Azalatt a pár perc alatt pedig, mialatt a sajt megolvadt és kissé aranyszínűre pirult, elnegyedeltem három szép szem koktélparadicsomot, s csinosan tányérra rendeztem őket. Persze készíthettem volna paradicsomsalit is vagy egyszerűen csak megszórhattam volna olaszos fűszerkeverékkel és/vagy bazsalikommal az apró piros cikkekcskéket, de én ezt most kihagytam.

Mindazonáltal jelentem: így is nagyon fini volt!!! :-)

Nincsenek megjegyzések: