2009. január 31., szombat

Trópusi reggeli

Mi tagadás, a tél a legkevésbé-szeretem évszakom.
S lassan a vége felé közeledve egy picit már nehezebben viselem, s egyre jobban vágyom a melegre, a napsütésre…

Így azt gondoltam, miért ne kezdődhetne a napom egy tálkányi napsütéssel, pár kanálnyi trópusokat idéző kényeztetéssel?
A bolti kínálatban nem találtam az elképzeléseimnek megfelelő keveréket, de még a bioboltok polcain sem.
Ígyhát magam kevertem néhány perc alatt trópusi müzlit.
Hiszen jónéhány éve már, hogy egy kistálkányi müzlivel, s joghurttal indítom a napom. Persze nagyon nem mindegy, hogy ezekből milyet választ az ember, ha azt szeretné, hogy amennyire lehet -, jó, s hasznos dolgokat adjon a testének… -

Igaz, ami igaz az elgondolásomban szereplő müzli hozzávalóinak beszerzése kicsit körülményesebb, s bonyolultabb volt, mint ahogyan én azt elképzeltem. Például még a bioboltok polcain is csak kandírozott, azaz cukros (!) ananászkockákat találtam, s a natúrtermékek között fellelhető banánchipsek többsége is tartalmazott finomított cukrot, aromát…
Végül aztán, megtaláltam a kedvemre való termékeket, s ma délelőtt pár perc alatt 50 dekányi reggeli napsütést alkottam… :-)

S hogy mik kerültek bele?

Trópusi müzli

Hozzávalók (egy 50 dkg-os adaghoz)
25 dkg gabonapehely (nálam ezúttal búzapehely)
10 dkg bio banánchips
5 dkg (cukrozatlan) ananászchips
5 dkg bio kókuszchpis
5 dkg kénezetlen bio mazsola (nálam ezúttal DM-Alnatura)

Elkészítés:
A búzapelyhet egy nagy tálba öntöm. A többi hozzávalót kimérem, a banán és az ananász-chipset falatnyi darabkákra töröm. Mindent óvatosan, de azért alaposan összeforgatok. Jól záródó, fémdobozban, száraz, hűvös helyen tárolom.
Natúr joghurttal fogyasztom.


Nincsenek megjegyzések: