2009. január 26., hétfő

Sült rizs kesudióval

Igazán remekbe szabott kis egytálétel ez a fogás… vagy különleges köret… :-)

Szemet gyönyörködtető, ropogós és ízletes.
Ropogósságát a pirított rizsnek és az aranyszínűre pirult kesudiónak köszönheti.

A kesudió egyébként is – de azt hiszem, ezt itt a blogban már említettem is –a gyengém. Ropogós, ugyanakkor mégis édes és krémes… megunhatatlan…
Így – azon túlmenően persze, hogy gyakran elmajszolgatok pár szemet (természetesen a natúr változatot) egy kis kényeztetés gyanánt – nagyon szívesen teszem hirtelen sült, főtt, pirított fogásokba is. Mindig örülök, ha kesudiós receptre bukkanok, s amennyiben így történik, nem sokáig várat magára a megvalósítás sem.

Ezúttal ezt a receptet alakítottam át. A következőképpen.

Sült rizs kesudióval

Hozzávalók (1 adaghoz)
½ dl barnarizs (én bio gyorsfőzésű változatot használok)
1 kisebb vagy ½ nagyobb cukkíni
¼ piros húsú kaliforniai paprika
1 szál újhagyma
1 maroknyi kesudió
kevés olaj (bio repce)
só (himalaya)
frissen őrölt bors

Elkészítés:
A rizst kimérem, szűrőben alaposan átmosom. Egy lábaskában kevés olajat hevítek, megpirítom rajta a rizst, majd felöntöm bő kétszeres mennyiségű vízzel. Sózom. Ha felforrt, kis lángra veszem alatta a gázt, s fedő alatt kb. 15-20 perc alatt puhára párolom.
Ezalatt az idő alatt előkészítem a zöldségeket. A hagymát megpucolom, megmosom, felkarikázom. A cukkínit is megmosom, felkockázom. A paprikát – miután megmostam – én meg is szoktam hámozni (ez persze elhagyható), majd pici kockákra vágom.
Ha a barnarizs megfőtt, elzárom alatt a gázt, tekerek rá frissen őrölt borsot, összeforgatom, s hűlni hagyom.
Felhevítem a wokot, s mikor már tűzforró, szárazon beledobom a kesudiót, s egy kicsit megpirítom. Kiszedem, félreteszem.
Kevés olajat öntök a wokba, rádobom a cukkíni-kockákat, átforgatom, sózom. Mikor aranybarnán kezdenek tündökölni, hozzáadom a paprikát, s legvégül az újhagymát. Ekkor már csak néhányat keverek rajta, mert a zöldhagyma hamar megég. Belekeverem a párolt rizst, s a wok tartalmát 2-3 perc alatt összepirítom. Az utolsó 1 percre hozzáköltöztetem a pirított kesudiót is.
Frissen, tálkákba szedve kínálom. De remek munkahelyre-másnapra-elvivős fogás is.


Nincsenek megjegyzések: