2009. január 24., szombat

Juhtúróval töltött gomba

Végre, végre!
Sikeresen túlestem a vizsgáimon, így hosszú idő után – nekem legalábbis meglehetősen hosszúnak tűnt – újra alkothattam a konyhában! :-)

Olyan étel ez, amit már nagyon régen ki szerettem volna próbálni, sokszor láttam étlapokon szerepelni, s tudtam, hogy gyakorlatilag egy klasszikusról van szó, de még sohasem kóstoltam. Tegnap azonban sikerült a piacon friss barna csiperkét és bio-juhtúrót szerezni, elérkezett hát a megvalósítás ideje!

A juhtúrót egyébként is kedvelem, a pikáns-sós íze miatt, mely annyira jellegzetes, hogy különösebben erős fűszerezést már nem igényel az étel, az ízharmóniára csak rá kell segíteni egy picit! Ez a bio-változat pedig valóban nagyon finom, s egészen krémes…
Igazán jól sikerültek a kis kalaposok! Anyu és Mama – akik az esetek többségében kissé gyanakodva, s furcsán nézegetnek a tányéromra kerülő ételekre – is szívesen fogyasztották, mi több! Ízletesnek találták! Bevallom ez jól esett, s igencsak örültem – pláne, hogy először készítettem. :-)

Juhtúróval töltött gomba

Hozzávalók (9 gombához, 1 személyre 3-4 gombafejet lehet számítani)
9 nagy csiperke gomba (nálam ezúttal barna csiperke volt)
8-10 dkg juhtúró (bio-t használtam)
1-2 teáskanál tejföl (ebből is a bio-változatban szoktam utazni, ezúttal sajnos nem volt itthon, csak „hagyományos”)
kevés olaj (bio repce)
só (himalaya)
frissen őrölt bors
1 csapott mokkáskanál szárított kakukkfű

Elkészítés:
A gombákból óvatosan kitöröm a tönköt. Megpucolom, megmosom. A kalapokat félreteszem. A szárakat apróra vágom.
Egy lábaskában kevés olajat hevítek, rádobom az apróra metélt gombaszárakat, megpirítom, mikor már majdnem kész, hintek rá egy kevés sót, tekerek rá frissen őrölt borsot, s hozzáadom a kakukkfüvet (isteni fűszer, s gombával valami mennyei!). Összeforgatom, aláöntök egy kevés vizet, s fedő alatt 3-4 perc alatt puhára párolom az ekkora már aranybarna kis gombaalkatrészeket. Félreteszem hűlni.
Egy sütőlemezt vagy tepsit vékonyan kiolajozok, s lemezkékkel felfelé ráültetem a gombakalapokat. Óvatosan sózom, borsozom mindegyiket.
Ekkorra már a pirított-fűszeres gombaszárak is biztosan langyosra hűltek. Tálba teszem a juhtúrót, elkeverem a gombaaprólékkal, s épp csak annyi tejfölt adok hozzá, hogy kellemesen krémes legyen a massza.
Mindegyik gombafejre kb. 1 púpozott mokkáskanálnyi tölteléket teszek (tényleg elég ennyi, hiszen pikáns-fűszeres töltelékről van szó), amit nem kenek rajta teljesen szét. Inkább a kalapok közepére helyezek egy-egy csinosabb kupacot, tekintettel arra, hogy hő hatására túró kicsit megolvad majd, a gomba pedig vizet veszít, s picikét összemegy.
Amint ezzel elkészültem, már mehetnek is az előmelegített forró sütőbe, ahol kb. 25-30 perc alatt alul ropogósra, felül pedig krémesen pikánsra, s pirosra sülnek.
Jó sok friss petrezselyemmel elkevert barnarizzsel körítem.
(Anyu szerint remekül illik hozzá a friss zöldsaláta is.)


Nincsenek megjegyzések: