2008. augusztus 3., vasárnap

Brokkolipogácsa roston, pirított mandulás kuszkusszal

Amilyen bonyolultan – no, meg nem mellesleg szerintem egészen jól :-) - hangzik, olyan egyszerű elkészíteni ezt az ételt.
A mandulás kuszkusz régen ott motoszkált a fejemben, már csak azt kellett megtalálni, amit kísérhet. A manduláról egyből beugrott a brokkoli, mint klasszikus párosítás. No, de mi legyen belőle?
Ma reggel – még épp időben – homlokon csókolt a gasztromúzsa, így brokkolipogácsa készült a csodaszép élénkzöld rózsákból.
Ez volt az első kísérletem zöldségfasírt-ügyben, s abszolút lelkes vagyok, hiszen a lehetőségek, zöldségpárosítások és -variációk száma végtelen, s akkor az ízesítésről, fűszerezésről még nem is ejtettünk szót…
A postot ihlető fogást a brokkoli-pirított mandula-szerecsendió triásza teszi igazán harmonikussá.

Precíz receptet, pontos mennyiségeket lehetetlen itt megadni, de tényleg egészen egyszerű az egész!
Én a következőképpen jártam el.

Hozzávalók, amiket a brokkolipogácsákhoz használtam:
brokkoli (ezúttal fagyasztott)
kevés elhabart tojás
kevés teljes kiőrlésű búzaliszt (teljes kiőrlésű zsemlemorzsával is biztosan üzemel a dolog, valószínűleg legközelebb azzal próbálom ki)

kevés frissen őrölt bors
csipetnyi őrölt szerecsendió

Így készültek:
Lobogó, sós vízbe dobtam a fagyos brokkolit, s az újraforrástól számított 3-5 percig hagytam a gőzfürdőben, majd leszűrtem. Ekkor rá lehet engedni egy kevés hideg vizet, hogy hamarabb kihűljön. A szobahőmérsékletű zöld rózsákat kisebb darabokra, kockákra vágtam, tálba tettem. Kevés sóval, frissen őrölt borssal és szerecsendióval ízesítettem. Hozzáadtam annyi elhabart tojást és teljesörlésű lisztet, hogy jól formázható – ugyanakkor a nagyobbacska brokkolidarabkák miatt mégis kissé rusztikus – masszát kapjak.
Közepes méretű golyókat formáztam az élénkzöld keverékből, majd az enyhén beolajozott kézeim között is átforgattam őket, s a szendvicssütő grillapjai között kb. 7-8 perc alatt készre sütöttem a brokkolipogácsákat.
Én azért ezt a megoldást választottam, mert nem vagyok híve a bő olajban sütésnek, így – ha lehet – kerülöm. No, meg a szemet gyönyörködtető csíkos végeredmény miatt. :-) De persze ki lehet sütni a zöld fasírtokat „hagyományos módon”, olajban is vagy egy kis olajjal vékonyan megkenve sütőben, meg persze „igazi” faszenes szabadtéri grillen.

A
pirított mandulás kuszkusz így készült:
Száraz serpenyőben aranyszínűre pirítottam kevéske mandulapelyhet. Félretettem.
A kuszkuszt egy pici olajon (én bio repcét használok) szintén aranyszínűre pirítottam majd felöntöttem kb. 2,5-szeres mennyiségű forró vízzel, sóztam, majd 10 percre letakartam.
Mikor az összes aprócska kuszkusz-szem magába szívta a folyadékot, összeforgattam az illatos pirított mandulával.
Szerintem eszméletlen klassz kombináció!


Nincsenek megjegyzések: