2008. március 9., vasárnap

Édes kis csigák…

Az úgy volt, hogy mikor megláttam Katanyaka kelt tészta receptjét és karobos csigáit, rögtön éreztem, hogy amint lehet, ki fogom próbálni.
Ma jött el a pillanat!

Hát… mit mondjak? Siker!

Eszméletlen jó a receptben, hogy a tésztát valóban csak össze kell állítani, megtölteni, s már lehet is sütni, a végeredmény mégis teljesen olyan, mint egy „igazi” kelt tésztás süti. Én még csak azt sem éreztem, hogy a teljes őrlésű tönkölyliszttől más, pl. sűrűbb lenne a textúrája. Persze az is lehet, hogy nagyon megszoktam már a teljes kiőrlésű lisztből készült péksütiket … :-)

Olyan rég ettem már „kakaós” csigát, s ma végre eljött a pillanat – ezek a kis finomságok ráadásul még egészségesek is! :-)
A tészta feléből karobos, másik feléből pedig diós csigákat készítettem. S jelentem: dióval is nagyon finomak ezek az édes kis semmiségek…
A diós csigáknál ugyanúgy jártam el, mint a karobosaknál, azzal az eltéréssel, hogy a kinyújtott tésztát előzőleg száraz serpenyőben megpirított darált dió, ropogós nádcukor, vaníliarúd kikapart belseje és finomra reszelt citromhéj (eszméletlen finom ízt és aromát kölcsönöz a diónak!) keverékével szórtam meg.

Szóval, csak bíztatni tudok mindenkit, hogy próbálja ki Katanyaka receptjét!
Én már gondolkodom az újabb csiga- (vagy bukta-, vagy túrós batyu-…? :-) variációkon...


1 megjegyzés:

Kata írta...

Örülök, hogy sikere volt a csigáknak! :o) A diós is jó ötlet, ki fogom próbálni!