2008. január 5., szombat

Szejtánragu bébirépával és zöldborsóval

Az elmúlt időszakban egészen lelkes szejtán-felhasználó lettem: szívesen kísérletezem vele, keresem újabb és újabb felhasználási lehetőségeit. S pár napja már bent üldögélt a hűtőben két igen szép szelet.
Mi legyen belőle?
Valami gyors, zöldséges, kiadós és finom…
A viszonylagos gyorsaság azért volt fontos szempont, mert tudtam, hogy a szokásos szombat délelőtti Tescózásból hazatérve valószínűleg sem túlzottan sok időm, sem túlzottan sok energiám nem lesz valami időigényesnek és bonyolultnak az összeállításához. Ugyanakkor említett bevásárlótúrán olyan hívógatón és csábítóan mosolygott rám a polcról egy aprócska (Bonduelle) zöldborsó-bébirépa konzerv, hogy kénytelen voltam hazahozni.
Többi említett szempont azt hiszem egyértelmű… :-)
Mindezen tényezők, kritériumok szerencsés együttállásának eredményeként született meg a következő étel.

Szejtánragu bébirépával és zöldborsóval

Hozzávalók: (2 adaghoz)
2 szép szejtánszelet (kb.16-18 dkg)
1 kis zöldborsó-bébirépa konzerv (töltőtömeg: 13 dkg)
1 közepes fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma

frissen őrölt bors
ízlés szerinti fűszerkeverék vagy fűszersó
apróra vágott petrezselyemzöld
kevés olívaolaj

Elkészítés:
A hagymát megszabadítom a héjától, leöblítem és apró kockákra vágom. A fokhagymát megtisztítom, megmosom. A szejtánt felcsíkozom.
Egy lábaskában kevés olívaolajat hevítek és rádobom a hagymakockákat. Mikor átpuhultak és aranyszínűvé változtak, hozzáadom a szejtáncsíkokat és kissé lepirítom a hagymával. Majd belenyomom a fokhagymát, s párszor átkeverem a hagymás szejtánt, de csak addig, amíg meg nem érzem a fokhagyma illatát. Mihelyst megcsapta az orromat, felöntöm annyi vízzel, hogy a lábas tartalmát jócskán ellepje. Sózom, borsozom. Megvárom míg felforr, aztán kis lángon fedő alatt kb. 20-25 perc alatt majdnem teljesen puhára párolom a szejtánt. Persze időnként ránézek, hogy nem főtte-e el a levét.
Mikor a szejtán már majdnem kész, hozzáadom a lecsepegtetett és hideg vízzel kissé átöblített bébirépa-zöldborsó keveréket és összeforgatom. Ha kevésnek találom a levét, pici vizet öntök még alá. Fűszersóval megszórom (én Kotányi fűszermalom frissen őrölhető olaszos keveréket használtam, s nagyon jól illett az ételhez). Amint a szejtán és a zöldségek leve ismét felforrt, kis lángon, lefedve kb. 3-5 perc alatt készre párolom a ragut. Ha szükséges, utánaízesítek.
Utolsó simításként jelentékeny mennyiségű apróra metélt petrezselyemzöldet keverek bele (most fagyasztottat használtam, s abból majdnem 4 teáskanálnyit szórtam a raguba), de csak miután már elzártam a gázt.
Kuszkusszal kísérve remek kis fogás.
Persze köríthető rizzsel, bulgurral, tarhonyával vagy amit az ember éppen megkíván…


Nincsenek megjegyzések: