2007. november 23., péntek

Libanoni finomság: moussakaat batenjan

Azaz csicseriborsós tál padlizsánnal.

Habár ez is muszaka, csupán annyiban hasonlít a görög változatra, hogy padlizsán van benne. Libanoni változatához a padlizsánt megsütik hagymával és fokhagymával, azután keverik össze a paradicsomos csicseriborsóval. Pompás és egyszerű étel! Fogyasztják hidegen és melegen egyaránt, de általában jó néhány órával az étkezés előtt elkészítik, hogy az ízei érjenek össze.

Előbbi kis érdekesség és a recept is Sarah Brown Vegetáriánus ételek négy kontinensről című nagyszerű könyvéből származik.
Az eredeti recepten azonban kissé módosítottam.

Hogyan készült a konyhámban ez a paradicsomos-csicseris-padlizsános csoda?
Nos, a következőképp:

Moussakaat batenjan

Hozzávalók: (2 adaghoz)
2 evőkanál olívaolaj
1 kisebb hagyma
2 jókora gerezd fokhagyma
1 jókora padlizsán
1 doboz konzerv hámozott paradicsom
1 üveg konzerv csicseriborsó (kb. 20dkg)

bors

Elkészítés:
A padlizsánt megmostam, szár felőli végeit levágtam és csíkokban meghámoztam. Utána vastag szeletekre vágtam, s mindkét oldalukon besóztam. Kb. 1 órát állni hagytam a lila-halványzöld csíkos szeletkéket, majd konyhai papírtörlővel kissé kinyomkodva leitattam róluk a nedvességet.
A hagymát megpucoltam, leöblítettem, apró kockákra vágtam. A fokhagymát szintén megtisztítottam, megmostam. A paradicsomkonzervet leszűrtem, de a levét megtartottam, tartalmát felszeleteltem. A csicseriborsót lecsepegtettem.
Egy nagy serpenyőben kevés olívaolajat hevítettem, s pár perc alatt mindkét oldalukon elősütöttem benne a padlizsánszeleteket.
Nagy lábasban felhevítettem a két evőkanál olívaolajat, s aranysárgára pirítottam benne a hagymát. Ezután belenyomtam a fokhagymagerezdeket, s addig pirítottam a hagymával, míg meg nem érzetem az illatukat. Ezt követően már ment is a hozzájuk a csicseriborsó és a paradicsom a levével együtt. Az egészet jól átforgattam. Majd miután felforrt az elegy, a paradicsomos csicseriborsóhoz költöztettem a padlizsánszeletkéket, s óvatosan – hogy ne törjenek össze – összeforgattam őket.
Sóztam, borsoztam. Majd kis lángra vettem a gázt, fedő alatt kb. 10 percig főztem, s már készen is volt a libanoni muszaka. :-)

1 megjegyzés:

gabo írta...

imádom a padlizsánt és a csivseriborsót külön-külön - kipróbálom majd együttesen is :)