2009. március 29., vasárnap

Csicseriborsó bulgurral

Jó néhány hete készítettem ezt az ételt.
A Biochef oldalán néztem ki a receptet, s egy rohanós hétköznap este pikk-pakk össze is ütöttem, s két napon keresztül jó kis munkahelyi ebédem kerekedett belőle. (A fotó is a szállítható-melegíthető edénykében készült.)
A csicseri és a bulgur klasszikus - fehérjetársítós - páros, s remek szín-, és ízkombinációt alkot a répával.

Hozzávalók: (2 adaghoz)
1 doboz csicseriborsó konzerv (adalékanyag- és tartósítószermentes)
1 nagyobbacska sárgarépa
1-2 szál újhagyma
1 dl bulgur
kevés olaj (bio repce)
só (himalaya)

Elkészítés:
A bulgurt kevés olajon illatosra pirítom, felengedem kb. 3,5-szeres mennyiségű vízzel, sózom és miután felforrt, kis lángon fedő alatt kb. 20-25 perc alatt puhára párolom.
Amíg a bulgur készül, a sárgarépát megtisztítom, megmosom, karikákra, majd a karikákat félbe vágom, kevés olajon megpárolom. Az újhagymát is megpucolom, leöblítem, karikákra vágom, egy csöpp olajon megfonnyasztom. A csicserikonzervet leszűröm, a borsószemeket a szűrőben folyóvíz alatt átöblítem.
Az olajban fonnyasztott újhagymakarikákat a megfőtt bulgurhoz keverem. Az üvegesre párolódott, de még kellemesen roppanós répát a csicseriborsóval elegyítem.
A sárgarépás csicseriborsót a bulgurra szedem. Tálalom.


4 megjegyzés:

Vegavarázs írta...

Egy órája sincs, hogy vettem egy csomag bulgurt, mert hallotam, hogy jó dolog. Aztán leültem a gép elé, hogy körülnézek recept ügyben... Szóval jól jött, köszi! :-)

Adéle írta...

Kedves Hémangi!

Remélem, mielőbb kipróbálod a bulgurt és ízleni is fog!

Én nagyon kedvelem, sokszor készítem pl. köretnek. Ekkor úgy főzöm meg, ahogyan a receptben is írtam, csak nem keverek hozzá hagymát. De ezt Te amúgy sem tennéd... ;-)

A tabouleh salátát ismered? Az is bulgurból készül és nagyon finom. Egy verziót én is feltettem a blogra. http://cuisineadele.blogspot.com/2008/09/traval.html - a bejegyzés végén. :-)

Gouranga
Adéle

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
Névtelen írta...

Koszonom, hogy egy erdekes blog